مواد افزودنی به بتن

بتن از جمله کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که به جرات می توان گفت که در تمامی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. مواد افزودنی مختلفی ممکن است به بتن اضافه شود که هر یک از این مواد ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در مواقع خاصی نیز از آنها استفاده خواهد شد. در حالت کلی مواد افزودنی بتن دست به دست هم می دهند تا محصولی با کیفیت متناسب با خواسته شما تولید کنند. البته در انتخاب مواد افزودنی بتن نیز باید به موارد مختلفی دقت داشته باشید که در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص قیمت سیمان و بلوک سبک ارائه نموده ایم:

 

آشنایی با بتن در ساختمان سازی

بتن از مواد اولیه مختلفی تشکیل شده است که از جمله مواد اولیه آن می توان به: آب، سیمان، ماسه و شن اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی ترکیبات باید به مقادیر استاندارد به بتن اضافه شوند تا مقاومت مناسبی را از آن شاهد باشیم. هریک از انواع بتن ها در بخش های خاصی از ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند و انتخاب بتن مناسب برای محل مورد نظر، بر میزان مقاومت و کیفیت سازه تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. همچنین قیمت بتن بیشتر تحت تاثیر قیمت سیمان است.

 دیرگیر کننده

منظور از دیرگیر کننده چیست؟

بتن از ترکیب مواد خشک مثل سیمان و ماسه با آب به دست می آید و به همین دلیل در صورت از دست دادن آب، ملات خشک شده و به ماده ای جامد تبدیل خواهد شد. بتن در ابتدا ماده ای انعطاف پذیر و سیال است که پس از گذشت مدتی، مقداری از آب خود را از دست داده و به ماده ای چسبنده ژله ای شکل تبدیل می شود. در آخرین مرحله تقریبا شکل جامد به خود گرفته و با از دست دادن تمامی آب خود ساختاری جامد در آن پدید می آید که آماده تحمل وزن است. حال بسیاری این سوال را دارند که جه مدتی طول می کشد تا بتن خشک شود؟ بتن ممکن است در مدت کوتاهی خشک شده و مجال پخش کردن به شما ندهد. این مشکل می تواند معایب بسیاری داشته باشد و از این رو مواد افزودنی دیرگیر کننده به کمک شما می آیند چرا که با استفاده از آنها می توانید باعث دیر خشک شدن بتن شوید. مواد افزودنی دیرگیر کننده باعث می شوند که مدت بیشتری برای استفاده از بتن وقت داشته باشید و به همین دلیل محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند.

کفپوش بتنی چیست؟

کفپوش بتنی همانطور که از نام آن پیداست از بتن ساخته شده و مقاومت بالایی نیز دارد. کفپوش های بتنی برای پوشش دادن سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرند و می توان آنها را در انواع رنگ ها و ابعاد مختلف خریداری کرد. توجه داشته باشید که سطح کفپوش های بتنی کاملا سمباده کاری شده و هیچگونه برآمدگی در آن مشاهده نخواهید کرد. ارتفاع کفپوش ها نیز معمولا ۶.۵ سانتی متر است. این محصول در برابر سایش و تغییرات جوی بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل برای کفسازی پارک ها و معابر از آن استفاده می شود. در معماری امروزی کفپوش های طرح دار بهترین انتخاب برای کف حیاط ساختمان و یا اداره خواهند بود و می توانید آن را در انواع طرح های مختلف مشاهده و بهترین مورد را برای خرید انتخاب کنید. فراموش نکنید که کفپوش های بتنی را بدون استفاده از سیمان و بر روی ماسه قرار می دهند و به همین دلیل راه ساده ای ور پیش خواهید داشت و می توانید به سرعت حیاط یا هر محل دیگری را با کفپوش بتنی پوشش دهید. در رابطه با قیمت کفپوش بتنی نمی توان رقم ثابتی در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی مانند قیمت سیمان بر میزان قیمت آن تاثیر خواهند گذاشت.

 

زودگیر کننده بتن

 

 

زودگیر کننده بتن

همانطور که در بخش های قبل دانستیم گاهی اوقات نیاز به دیرگیر کننده بتن است اما در مقابل، گاهی اوقات نیاز به زودگیر کردن بتن خواهد بود. در این مواقع نیز مواد افزودنی زودگیر کننده با تاثیر بر مولکول های سیمان باعث خشک شدن سریع آن خواهد شد. این مواد افزودنی سرعت آبدهی سیمان را افزایش داده و در نتیجه سریعا بتن را سفت خواهد کرد. استفاده بیش از حد استاندارد از زودگیر کننده بتن عوارض بسیاری خواهد داشت که از جمله مهمترین عوارض آن می توان به کاهش گیرش بتن اشاره کرد به گونه ای که ممکن است اتصال میلگرد با بتن دچار مشکل شود. توجه داشته باشید که مواد افزودنی زودگیر کننده حساسیت بیشتری به بتن خواهند داد و در مواقعی که از مواد زودگیر کننده استفاده کردید باید حتما بتن را سریع در محل مورد نظر پهن کنید تا سفت نشود.

 

قیمت زودگیر کننده بتن

قیمت زودگیر کننده به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها را می توان کیفیت آن دانست. در صورتی که این مواد خالص باشد قطعا هم عملکرد مناسب تری داشته و هم مقدار کمی از آن می تواند کارایی مورد نظر را داشته باشد. قیمت زودگیر کننده بتن در شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد و به همین خاطر قبل از خرید بهتر است قیمت مراکز مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین مورد را برای خرید انتخاب کنید. شهربتن از جمله بهترین انتخاب ها برای خرید مصالح ساختمانی است. از سامانه این شرکت می توانید کلیه انواع مصالح مورد نیاز برای ساخت ساختمان را خریداری نمایید. اصلی ترین مزیت خرید از شهربتن، قیمت مناسب آن است چرا که مسئولین آن به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه محصولات به صورت از تولید به مصرف کرده اند. با مراجعه به سامانه اینترنتی شهربتن امکان بررسی مشخصات و قیمت دقیق محصولاتی از جمله قیمت سیمان فله وجود خواهد داشت.

 

 خرید مصالح ساختمانی

خرید مصالح ساختمانی

برای خرید مصالح ساختمانی راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت اما انتخاب بهترین روش در میان آنها مزایای بسیاری خواهد داشت. تا چندی پیش برای خرید مصالح ساختمانی باید حتما به مراکز فروش سطح شهر مراجعه می شد که این روش مشکلاتی نیز به همراه داشت و به همین دلیل رفته رفته کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به مراکز اینترنتی بخشیده است. مراکز متعددی در سطح فضای مجازی فعالیت می کنند که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. شهربتن از جمله مراکز معتبر فروش مصالح ساختمانی شناخته می شود که خرید از آن مزیت های بسیاری خواهد داشت. یکی از اصلی ترین مزایای خرید از این شرکت، در دست داشتن محصولات اصل و باکیفیت است چرا که مسئولین شهربتن تمام تلاش خود را در ارائه محصولات اصل و ارزان قیمت بکار گرفته اند و شما می توانید تنها با یک تماس از قیمت سیمان امروز مطلع شوید.

 

برگرفته از سایت https://shahrebeton.com/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات