امروزه چاقی و افزایش وزن به یکی از مشکلات برای مردم تبدیل شده است. بیشتر آنها به دنبال رژیم لاغری مناسب برای کاهش وزن و تناسب اندام می گردند. دراین میان داشتن یک برنامه غذایی برای لاغری ، می تواند به لاغری شما کمک کند. استفاده از انواع مواد غذایی سالم در وعده های غذایی، می تواند میزان کالری دریافتی روزانه شما را کاهش دهد و سبب لاغری شما شود.

بنابراین استفاده نکردن از مواد غذایی پرچرب و پرکالری، مثل انواع فست فود ها و مواد قندی، و به جای آن استفاده از مواد غذایی سالم از قبیل سبزیجات و میوه جات و نوشیدنی های سالم مثل چای سبز، می تواند به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک بسیاری نماید. در این مقاله قصد داریم که شمارا با یک برنامه غذایی سالم آشنا کنیم. برنامه غذایی که تحت عنوان برنامه غذایی برای لاغری ، به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک بسیاری می کند.

 

اضافه کردن انواع پروتئین ها

پروتئین ها نقش عمده ای در حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن با انجام عمل عضله سازی دارند. مواد غذایی پروتئین داری از قبی عدس، انبه، موز، گوشت، انواع میوه ها و سبزیجات، می توانند باعث حفظ تناسب اندام شما شوند. البته باید توجه داشته باشید که به میزان مناسب از این مواد غذایی استفاده کنید. به عنوان مثال نباید بیشتر از یک عدد موز در طول روز مصرف کنید. و یا در طول روز بیشتر از یک تخم مرغ استفاده نکنید.

استفاده از مواد غذایی سالم و پروتئینی زمانی می تواند برای بدن مفید باشد و تاثیرات مناسبی را در برنامه غذایی برای لاغری داشته باشد که به مقدار مناسب و کافی استفاده شوند. در صورتی که در مصرف مواد غذایی سالم هم زیاده روی کنیم، این مواد غذایی می تواند تاثیرات معکوسی روی بدن گذاشته و سبب افزایش وزن شما شوند. پس بایستی در مصرف مواد غذایی سالم نیز به مقدار مصرف خود دقت کنید.

رژیم پروتئین برای لاغری

از غذاهای ناسالم و پرکالری استفاده نکنید

در برنامه غذایی برای لاغری، شما بایستی از خوردن غذاهایی که میزان کالری بالا داشته و باعث افزایش چربی های بدن شما می شوند، اجتناب کنید. غذاهای سرخ کردن و فست فود ها از جمله این غذاها هستند که می توانند باعث افزایش وزن در مدت زمان کوتاه شوند. شما بایستی این غذاهارا از لیست غذاهای روزانه خود حذف کنید و آن هارا با غذاهای سالم از قبیل میوه ها و سبزیجات جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: چای سبز برای لاغری 

در برنامه غذایی برای لاغری ، از شکر استفاده نکنید

شکر، تحت عنوان سم سفید برای لاغری نامگذاری شده است. این ماده غذایی مضر برای سلامتی، از برنامه غذایی باید حذف شود. استفاده از انواع مواد غذایی که دارای شکر هستند، از جمله کیک ها و بستنی هایی که دارای مقادیر زیادی از شکر هستند، دشمن سلامتی شما هستندو باید از برنامه غذایی برای لاغری و تناسب اندام حذف شوند. زیرا شکر و مواد قندی، باعث کاهش میزان متابولیسم بدن شده و میزان کاهش وزن شما را کاهش می دهند.

نوشیدن چای سبز، در برنامه غذایی برای لاغری

چای سبز یکی از نوشیدنی هایی است که در کاهش وزن و لاغری، طی برنامه غذایی برای لاغری ، می تواند بسیار مفید باشد. چای سبز میزان متابولیسم بدن را بسیار بالا می برد و سبب لاغری و کاهش وزن می شود. چای سبز را باید در طول روز به میزان ۳-۴ لیوان مصرف کنید. فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که چای سبز علاوه بر خواص درمانی بسیاری که برای سلامتی و لاغری و کاهش وزن دارد، همانند سایر چای ها می تواند باعث کاهش جذب آهن مواد غذایی شود. بنابراین بایستی بین خوردن غذا و نوشیدن چای سبز حداقل دو ساعت زمان باشد. در صورتی که این فاصله زمانی رعایت نشود، می تواند در جذب آهن مواد غذایی اختلال وارد کند.

 

نوشیدن آب، در برنامه غذایی برای لاغری

نوشیدن آب به میزان ۸-۱۲لیوان در طول روز، برای سلامتی بسیار مفید می باشد. همچنین نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز، باعث افزایش متابولیسم شما در کاهش چربی های بدن شده، و بنابراین یکی از بهترین موارد در برنامه غذایی برای لاغری، نوشیدن آب زیاد در طول روز است. نوشیدن آب زیاد و کافی در طول روز همچنین به سلامت پوست و لطافت و زیبایی پوست شما نیز بسیار کمک می کند.

نوشیدن آب باعث دفع سموم از بدن از طریق کلیه ها می شود و از این طریق باعث سلامتی بدن می شود. نوشیدن آب باعث پر شدن شکم شما شده و باعث می شود در طول روز بیشتر سیر بمانید و غذای کمتری مصرف کنید. بهتر است نیم ساعت تا یکساعت قبل از شروع غذا در طی، یک لیوان آب پر بنوشید تا مقدار غذایی که می خورید کاهش یافته و با کاهش کالری دریافتی، به لاغری خود کمک کنید.

 

در هنگام غذا خوردن، تلویزیون را خاموش کنید

براساس مطالعات نشان داده شده است که آن هایی که در طی غذا خوردن تلویزیون تماشا می کنند، نسبت به آن هایی که روی غذا خوردن تمرکز می کنند، مقدار غذای بیشتری استفاده می کنند و این افزایش غذای دریافتی، باعث افزایش کالری شده و چاقی را در فرد ایجاد می کند. وقتی که طی غذا خوردن به تماشای تلویزیون می پردازید، ذهن شما روی غذا خوردن متمرکز نیست و میزان غذایی که می خورید افزایش می یابد. بنابراین بایستی در طول غذا خوردن، تلویزیون را خاموش کرده و در آرامش کامل به غذا خوردن بپردازید.

بیشتر بخوانید: داروی گیاهی برای لاغری 

از سبزیجات و میوه جات بیشتر استفاده کنید

یکی از موارد بسیار مهم در لاغری و تناسب اندام، در طی برنامه غذایی برای لاغری ، مصرف انواع میوه جات و سبزیجات در طول روز است. میوه جات و سبزیجات دارای فیبر، آنتی اکسیدان، و ویتامین بالایی هستند. داشتن فیبر بالا می تواند باعث بهبود عمل گوارش شود. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انواع میوه ها، می تواند در جلوگیری از ایجاد سرطان و همچنین افزایش متابولیسم بدن و کاهش چربی های بدن نقش مهمی را ایفا کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات