فارکس جزء معاملات مالی‌ای نیست که به آرامی و بدون چالش انجام شود. اگر واقعا می‌خواهید در تجارت فارکس موفق باشید، باید آماده باشید تا زمان و تلاش زیادی را برای به دست آوردن سه عامل موفقیت کسب کنید – دانش، تجربه و کنترل احساسات عاطفی.

مهمترین دلایل شکست معامله گران فارکس از نظر روانشناسی

۱- ترس

ترس عامل مهمی در فیزیولوژی تجارت است. انواع مختلفی از ترس اغلب در جریان تجارت چه آگاهانه و چه ناآگاهانه ایجاد می‌شوند که این پاسخ های احساسی را شامل می‌شوند:

  • ترس از شکست
  • ترس از دست دادن سودهای احتمالی
  • ترس از دست دادن همه چیز

اگر می‌بینید که اشتباه می‌کنید، ترس اغلب شما را نجات می‌دهد. داشتن یک سیستم عالی تجاری و کلیه ابزارهای فنی و تحلیلی برای موفقیت در تجارت کافی نیست. معامله گر باید ذهنیت درستی داشته باشد. این امر تنها با یادگیری چگونگی کنترل احساسات عاطفی در هنگام تجارت و در معامله فارکس قابل انجام است. اصولا اگر بتوانید با سیستم صحیح تجارت، پول و دارایی‌های خود را مدیریت کنید، می‌توانید ترس و احساسات دیگر را به راحتی کنترل کنید. تا زمانی که شما در تجارت فارکس برنامه ریزی نداشته باشید، ترس می‌تواند عاملی برای عدم موفقیت در این تجارت شود.

در مورد بهترین بروکر فارکس بیشتر بخوانید.

۲- امید

امید می تواند یکی از آسیب پذیرترین احساسات بازار برای موفقیت یک معامله گر فارکس باشد زیرا باعث می‌شود که معامله گر با این امید که بازار بازمی‌گردد به شرایط قبل، موقعیت خود را از دست بدهد. بازار قبلا راه نادرست را به معامله گر نشان داده است، اما امید باعث می‌شود تا به تجارت ادامه دهند که اغلب منجر به ضررهای بیشتر  برای آنها خواهد شد. با این وجود، امیدی که بتواند سود بیشتری برای معامله گران برنده به ارمغان بیاورد، مفید است.

۳- طمع

طمع معامله گر را به سمت راه‌ها و روش‌های غیرعقلانی و غیر منطقی تجارت سوق می‌دهد.  طمع باعث می‌شود که فرد زمانی که به یک استراتژی تجاری هدفمند و جدید نیاز دارد،در موقعیت بازنده باقی بماند. بدیهی است که این ضرر بزرگتر است که در نهایت سرمایه او را از بین می‌برد.

۴- هیجان بیش از حد

هیجان برای معامله گران و تاجران برنده به وجود می‌آید. در این مرحله، معامله گر باید در گرمای آن لحظه هیجان زده به خاطر بیاورد که موفقیت آنها در تجارت در دراز مدت با توجه به میزان انضباط آنها در پیروی از برنامه معاملاتی خود مشخص می‌شود. افزایش اعتماد به نفس آنها ممکن است باعث شود آنها فکر کنند که هرگز اشتباهی انجام نمی‌دهند و این ممکن است  شروع مشکلات باشد.

در مورد بهترین بروکر باینری آپشن بیشتر بخوانید.

۵- عدم نظم و انضباط

عدم نظم و انضباط یکی دیگر از دلایل عمده عدم موفقیت بسیاری از معامله گران فارکس است. متأسفانه، بیشتر از این، معامله گر که نظم و انضباط خود را از دست می‌دهد، سرانجام نیز پول خود را نیز از دست می‌دهد. تجارت بدون نظم و انضباط مانند قمار است. یک قمارباز ممکن است مورد علاقه بسیاری از برندگان قرار بگیرد، فقط قبل از ترک میز بتواند همه برنده‌های خود و موارد دیگر را قمار کند. در اصل، هر معامله گر فارکس که می‌خواهد در درازمدت در تجارت باشد، باید به فعالیت های تجاری خود بی‌اندیشد.

۶- داشتن اهداف غیر واقعی

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از معامله گران فارکس شکست می‌خورند این است که آنها اهداف غیرواقعی از این نوع تجارت دارند. همیشه به یاد داشته باشید که اهداف و سرمایه گذاری شما باید باید طبق برنامه و واقع بینانه باشند. پس از ایجاد استراتژی یا سیستم تجاری هدفمند، باید آن را دنبال کنید!

۷- عدم داشتن آگاهی

نکته آخر اینکه مهمترین عامل برای از دست دادن پول در تجارت فارکس ، عدم داشتن آگاهی و دانش دقیقا همانطور که در هر شغلی وجود دارد، خواه در حال فروش محصولات یا خدمات، انجام معاملات آتی یا تجارت در بازار فارکس باشید، باید اصول اولیه و پایه‌ای تجارت را بدانید. هرگز یادگیری در این تجارت را متوقف نکنید. در مورد بروکر فارکس تایم بیشتر بخوانید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات