بدون شک تا کنون با برند سایما و کوادکوپترهای این شرکت آشنا شده‌اید. اگر ذره‌ای با خرید کوادکوپتر های مبتدی یا حرفه ای آشنایی داشته باشید حتما با برند سایما و برند DJI به عنوان معتبرترین برند های ساخت کوادکوپتر های مبتدی و حرفه ای آشنا شده اید . برند سایما بیشتر سازنده کوادکوپترهای مبتدی است، کوادکوپترهای با موتور براش و دوربین های با کیفیت متوسط تا بتواند با کاهش قیمت نیاز کاربران حوزه مبتدی را برآورده کند . هر بار که شرکت سایما از محصولی رونمایی می کند سعی در افزایش قابلیت‌های آن مدل داشته تا بتواند احساس لذت بیشتری از پرواز با کوادکوپتر به مخاطبان خود بدهد. البته همواره تلاش این شرکت بر این بوده که بتوانند قیمت خود را در محدوده کاربرانی که در حوزه مبتدی قصد فعالیت دارند حفظ کند.  در مقابل شرکت DJI که از معروفترین شرکت های سازنده کوادکوپتر های حرفه ای است هربار با ساخت کوادکوپتری با قابلیت های فراوان و چشمگیر فاصله خود را با رقیبان حفظ می کند.

اما این بار انگار شرکت سایما سنت شکنی کرده با رونمایی از محصول جدید خود کوادکوپتری را معرفی کرده که به راحتی می‌توان آن را در حد کوادکوپتر اسپارک شرکت DJI دانست کوادکوپتر ای که  مشاهده قابلیت‌های آن هر کاربر آشنا با این حوزه به راحتی به وجد آمده و یه سازنده آن آفرین می گوید.

این کواد کوپتر که سایما W1 نام دارد لیست بلند بالایی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز را همراه خود به یدک می‌کشد که هر کدام از آنها می تواند برای یک پرواز راحت و لذت بخش کافی باشد . در ادامه با ویژگی‌های این کوادکوپتر بیشتر آشنا خواهیم شد منتظر شگفت زده شدن باشید!

 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

 

 

 

در تصویر زیر لیست طرحواری از مهم‌ترین قابلیت‌های این کوادکوپتر ذکر شده است. در اینجا قابلیت های مهم تر w۱ را به صورت فهرست ذکر می کنیم و در ادامه به بررسی دقیق تر هر ویژگی خواهیم پرداخت.

بهره مندی کوادکوپتر از سیستم GPS دقیق 

بازگشت به خانه دقیق به کمک GPS

قبلاً در مورد کوادکوپتر سایما x25 پرو و همچنین در کوادکوپتر سایما X8 پرو و تعبیه شدن جی پی اس توسط این شرکت صحبت کرده بودیم و کاربرد GPS را در آنها دیده بودیم. ماژولی که به کاربر کمک می‌کرد تا بازگشت به خانه دقیقی را توسط موقعیت یابی امکان پذیر سازد . حضور GPS در کوادکوپتر ها باعث اطمینان بیشتر خلبان از پرواز خود می شود و این آسوده خاطری را به آن می دهد تا می‌تواند با خیال راحت هر زمانی که اراده کرد با استفاده از دکمه GPS و بازگشت به خانه کواد کوپتر را به محل خود بازگرداند این ماژول ارزشمند با دقت بالا در کوادکوپتر W1 هم تعبیه شده است. 

موقعیت یابی اپتیکال فالو

شاید باور نکنید ولی این کوادکوپتر کوچک و جمع و جور دارای ماژول اپتیکال فالو نیز هست. ماژول گران قیمتی که با نصب آن روی یک کوادکوپتر عملا مرز بین کوادکوپترهای مبتدی و حرفه ای تا حد زیادی جابه جا میشود. این ماژول قابلیت های زیادی به پرنده اضافه میکند ، مانند :

  • ردیابی انسان : با فعال کردن مد optical flow در نرم افزار مربوط به کوادکوپتر، یک دایره آبی به دور سوژه شما کشیده خواهد شد. دایره آبی را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید تا فعال شود. در این حالت شخص سوژه میتواند با حرکت بازوهای خود کوادکوپتر را به عقب و جلو حرکت دهد. 
  • کنترل کوادکوپتر با کف دست : در مورد light flow بر روی گزینه palm control کلیک کنید تا دایره آبی برای شناسایی سوژه فعال شود. در این قسمت با کلیک کردن روی گزینه "confirm" ارتباط بین کف دستان شما و کواد کوپتر به راحتی برقرار شده است. 

 

 

 

موتورهای براشلس کوادکوپتر W1

احتمالا میدانید که موتورهای براشلس بیشتر برای کوادکوپترهای حرفه ای کاربرد دارد. این موتورها با قدرت بالاتر، نویز کمتر و استفاده از میزان انرژی کمتر میتوانند پرواز حرفه ای تری برای یک کوادکوپتر منجر شوند. وجود همین موتورهاست که باعث شده ، بتوانیم به راحتی کوادکوپتر W1 را در رده کوادکوپترهای حرفه ای ، دسته بندی کنیم. 

بهره مندی از دو دوربین با کیفیت بالا روی کواد کوپتر

جالب است بدانید کوادکوپتر syma W1 از دو دوربین با کیفیت استفاده میکند. دوربین دوم این کوادکوپتر معادل و هم رده دوربین های سایر کوادکوپتر های مبتدی است و دوربین اول دارای کیفیت باور نکردنی ۴k برای فیلم برداری و ۱۰۸۰  برای عکاسی است. این کیفیت ها بهترین دوربین هایی است که تاکنون شرکت سایما بر روی کواد کوپترهای خود تعبیه کرده است. 

 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

سیستم موقعیت یاب Gps کوادکوپتر

قابلیت بازگشت به خانه قبلا در چندین کوادکوپتر از شرکت های مختلف قرار داده شده بود، اما فروشگاه ایستگاه پرواز همیشه در نقد و بررسی به صراحت کرده که نمی توان به قابلیت بازگشت به خانه در این کوادکوپترها اعتماد صد درصدی کرد. این ویژگی تا قبل از این در کواد کوپترهای مبتدی بر اساس قطب نما پیاده سازی می شد و امکان خطا در آن بسیار بالا بود. اما در کوادکوپتر syma W1 توسط gps پیاده‌سازی شده است. بنابراین می‌توانید در فضای باز و در مکان هایی که سیگنال ماهواره ای در آن وجود دارد به راحتی به قابلیت بازگشت به خانه را فعال کرده و به سیستم موقعیت یاب این کوادکوپتر اعتماد کنید.

گرفتن عکس و فیلم با کمک حرکت دست

این قابلیت را قبلا در کوادکوپتر DJI spark دیده بودیم ولی هرگز تصور نمیکردیم که بعدها آن را در کوادکوپترهای سایما نیز ببینیم. ویژگی که عملا وجود آن کواد کوپتر را به یک پرنده حرفه ای تبدیل میکند. 

  1. عکس گرفتن : حدودا ۱٫۵ متری کوادکوپتر بایستید و دست خود را حدودا ۳ ثانیه مانند تصویر زیر به شکل V در آورید تا کوادکوپتر از شما عکس بگیرد. 
  2. فیلم گرفتن : حدودا ۱٫۵ متری کوادکوپتر بایستید و کف دست خود را حدودا ۳ ثانیه مانند تصویر زیر  به پرنده نشان دهید  تا کوادکوپتر از شما عکس بگیرد. 

 

 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

رابطه کاربری آسان با استفاده از نرم افزار

نرم افزار و رادیو کنترل یک کوادکوپتر بدون شک دو پل ارتباطی بین خلبان و پرنده در حال پرواز در آسمان هستند بنابراین رابط کاربری آسان نرم افزار نکته بسیار مهمی است و این به آن معنی است که خلبان بتوانند به راحتی با نرم افزار و قابلیت های آن کار کند و منظور خود را با کمترین کلیک به افزار منتقل کرده و به پرنده برساند . خوشبختانه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کوادکوپتر سایما w1 بهره مندی از نرم افزار با قابلیت های فراوان و در عین حال ساده است.  در زیر می توانید چند تصویر از نرم افزار این کوادکوپتر را مشاهده کنید.

امکان ادیت و اشتراک گذاری تصاویر 

از قابلیت های دیگر این نرم افزار امکان ادیت و اشتراک گذاری تصاویر ضبط شده توسط کوادکوپتر است می توانید به راحتی فیلمها و تصاویر زیبایی را که ضبط کردید با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آنها هم در لحظات زیبای زندگی شما شریک شوند.

فالو میبا سه روش مختلف

قبلا قابلیت فالو می را در کواد کوپتر SYMA X25 PRO دیده بودیم ، قابلیتی که جذابیت این کوادکوپتر دو چندان میکند. کوادکوپتر سایما w1 هم از این قابلیت بی بهره نیست، اما تفاوت مهمی که با نسخه های پیشین خود دارد ، امکان اجرای این قابلیت با سه روش مختلف است. میتوانید تعیین کنید که این کوادکوپتر بر چه اساسی به دنبال شما بیاید. بر اساس حرکت دست ، به دنبال یک سوژه و یا به دنبال گوشی همراه شما؟

در مدل های پیشین (سایما X25 پرو )فالو می فقط دنبال کردن گوشی همراه شما محسوب میشد، اما در این کوادکوپتر میتوانید سوژه دیگری را مشخص کنید تا کوادکوپتر به صورت خودکار به دنبال آن برود. 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

پرواز بر اساس WAYPOINT 

کوادکوپتر syma W1 همچنین قادر است تا به صورت خودکار در جهت مسیر تعیین شده توسط شما حرکت کند. کافیست در نرم افزار SYMA FLY مسیر دلخواه خود را با انگشتانتان رسم کرده تا سیستم خلبان خودکار کوادکوپتر w1  پرو فعال شده و آن را دقیقا روی مسیر تعیین شده پرواز دهد. این قابلیت زمانی که بخواهید از یک مسیر زیبا فیلم برداری کنید بسیار کارآمد خواهد بود. 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

پرواز دایره ای  کوادکوپتر

یکی از امکانات کوادکوپتر سایما W1 که قبلا  آن را فقط در کوادکوپتر سایما X25 پرو دیده بودیم، قابلیت پرواز دایروی کوادکوپتر به صورت خودکار است. کافیست روی دکمه "GO" پایین صفحه سمت راست نرم افزار کلیک کنید تا کوادکوپتر حرکت خود را آغاز کرده و به صورت دایروی دور خلبان / تلفن همراه شما پرواز کند. این قابلیت برای تصویربرداری و حرکت دوربین برای خلق ویدیوهای زیبا بسیار کمک کننده خواهد بود. 

مد NOVICE  و امکان ایجاد فنس الکترونیکی

خب حتما از خودتون میپرسید این ویژگی به چه معناست ؟! اول اجازه بدید لزوم این قابلیت رو بررسی کنیم. در نظر بگیرید خلبان یک کوادکوپتر هستید و قصد دارید برای اولین بار یک پرنده رو به پرواز در بیارید. مبتدی بودن شما باعث میشه تا کوادکوپتر به صورت آنی اوج بگیره و یا ارتفاعش رو از دست بده . در هنگام چپ و راست کردن کوادکوپتر به احتمال زیاد با مشکل کنترل مواجه خواهید شد و اون رو به در و دیوار میزنید چون هنوز درست روی رادیو کنترل و میزان حرکت مناسب جوی استیک مسلط نشده اید. خب اینجاست که یک کوادکوپتر نو با آسیب مواجه میشود. به در و دیوار برخورد میکند و حتی ممکن است دچار شکستگی ملخ ها شود. 

قبلا پیشنهاد میکردیم که برای تمرین پرواز از یک کوادکوپتر ارزان قیمت شروع کنید. کوادکوپتر کوچکی که بتونید به راحتی باهاش تمرین کنید و بابت آسیب دیدن اون نکرانی چندانی نداشته باشید چون قیمت کمی دارد. اما با وجود قابلیت فنس الکترونیکی در کوادکوپتر حرفه ای syma W1 دیگر نیازی به تهیه یک کواد کوپتر آموزشی نیست. 

این قابلیت باعث میشه تا بتونید یک توری فرضی به دور کوادکوپتر بکشید تا از آن محدوده فراتر نرود. این امر یعنی اطمینان از اینکه کوادکوپتر شما به دیوار مجاور برخورد نمیکند و این خیلی فوق العاده هست! این فنس دو حالت دارد: 

  • پرواز در ارتفاع سی متری و به فاصله ۳۰ متری
  • پرواز در ارتفاع ۷۰ متری و به فاصله ۲۵۰ متری

توصیه میکنیم حالت اول رو برای تمرین استفاده کنید و از حالت دوم در مراحل بعدی بهره ببرید. 

کوادکوپتر حرفه ای syma W1 با GPS و موتورهای براشلس

باتری پر قدرت با زمان پرواز بالا

زمان پرواز کم کوادکوپتر های مبتدی همیشه یکی از دغدغه های کاربران برای انتخاب گزینه مورد نظر آنها بوده است. اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تا زمان بیشتری بتوانند با کواد کوپتر خود در آسمان پرواز کند و به همین دلیل از اولین سوالاتی که در مورد یک مدل از کوادکوپتر می پرسند زمان پرواز آن است . زمان پرواز کوادکوپتر های مبتدی معمولاً بین ۸ تا ۱۰ دقیقه هست که برای افراد علاقه مندی که به خصوص تازه وارد این حوزه شده اند زمان بسیار کمی است . ما در ایستگاه پرواز به مشتریان خود توصیه می‌کنیم تا از یک باطری یدک استفاده کند چون استفاده از باتری با ظرفیت بالا تر و قوی تر باعث بالا رفتن وزن باتری می شود که این خود زمان پرواز را تا حدودی کاهش می‌دهد . یکی از دیگر ویژگی‌هایی که در کوادکوپتر W1 بهینه شده است زمان پرواز آن است ،  زمان پرواز این کوادکوپتر به طور متوسط حدود ۱۳ دقیقه است که در بین موارد مشابه خود یک زمان مناسب محسوب می‌شود این کوادکوپتر حدوداً ۲۰۰ دقیقه نیاز به شارژ دارد تا بتواند مجدداً پرواز در آسمان را آغاز کند.

رادیو کنترل با قابلیت های فراوان

همانطور که در بالاترهم گفته شد علاوه بر نرم افزار رادیو کنترل کوادکوپتر هم مهم ترین پل ارتباطی بین خلبان و پرنده است. یک رادیو کنترل ضعیف باعث انتقال دیرهنگام دستورات خلبان به پرنده شده و ممکن است به آن آسیب بزند.  این موضوع وقتی به چشم می آید که شما بخواهید از پرنده در برابر برخورد با موانع به صورت آنی جلوگیری کنید. رادیو کنترل کوادکوپتر W1 دارای قابلیت های فراوان و زمان پاسخ بسیار کمی است . با استفاده از دکمه های روی رادیو کنترل که راهنمای آن در تصویر زیر هم نشان داده شده است می توانید علاوه بر کنترل کوادکوپتر، دوربین جلو و دوربین زیرین کوادکوپتر را هم کنترل کرده و تصاویر زیبایی را ثبت و ضبط کنید.

جمع بندی کلی

تا اینجا به بررسی قابلیت های مختلف کوادکوپتر w1 پرداختیم قابلیت هایی که شاید بعضی از آنها قابل باور نباشد چون همیشه کوادکوپترهای سایما را به‌عنوان خرید کوادکوپتر های مبتدی شناختیم. کوادکوپتر هایی که یا برای تفریح مورد استفاده قرار می‌گرفتند و یا برای تمرین خلبانی به کاربران پیشنهاد می شد. همیشه کیفیت کوادکوپترهای سایما نسبت به قیمت شان قابل تحسین بوده و به همین دلیل هم این برند از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

اما این بار با رونمایی کوادکوپتر w1 و قابلیت‌های بسیار فوق العاده آن شرکت سایما سنت شکنی کرد و فراتر از انتظار کاربران ظاهر شد. قابلیت هایی مانند جی پی اس و موتور براشلس امکاناتی نیست که یک شرکت روی یک کوادکوپتر مبتدی بگذارد. بنابراین می توان به جرات گفت که سایما بعد از مدتها قصد ورود به حوزه کواد کوپتر های حرفه ای را دارد که البته این خبر خوبی برای کاربران و خبر بدی برای رقیبان آن است ،چون همیشه این شرکت ثابت کرده که می‌تواند از نظر قیمت و کیفیت تامین کننده نیاز کاربران و آزاردهنده رقیبان باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات