سرطان سلولهای قاعده ای : خفیف ترین و رایج ترین نوع سرطان پوست . این سلولها ممکن است پخش شوند  و بافت موضعی را نابود کنند ، اما به ندرت متاستاز می دهند . (یعنی در نواحی دورتر پخش می شوند)

سرطان سلولهای سنگفرشی : این نوع از سرطان پوست سریع تر در موضع پخش می شود و ممکن است متاستاز بدهد .

سرطان سلولهای رنگدانه ای پوست : بسیار بدخیم است . این خطرناک ترین نوع سرطان پوست است و اگر زود درمان نشود متاستاز خواهد داد .

نحوه عمل : ضایعات خوش خیم و پیش سرطانی

ضایعانی که خوش خیم اند معمولا سلامت فرد را تهدید نمی کنند . با این حال ممکن است بسیار بد منظر یا ناراحت کننده باشند . برخی از ضایعات خوش خیم ممکن است خود به خود ناپدید شوند یا سیستم ایمنی خودتان انها را از میان ببرد . جراحی زیبایی شکم ، اگر ضایعه ای صرفا بدمنظر است یا وارد تغییر می کند ، ممکن است به شما توصیع شود که ان را بردارید از چند روش زیر برای درمان استفاده می شود :

* موضعی : با کرم می توان برخی از ضایعات خوش خیم و پیش سرطانی را برداشت ( انها را خارج کرد یا عملکردشان را از بین برد )

* نابود کردن : سوزاندن ، لیزر یا فریز کردن

* بریدن با ترمیمم ساده : بستن ساده یا چند لایه

 

ضایعه پوستی اصطلاحی است غیر دقیق که برای نامیدن هر ناحیه غیر طبیعی پوست به کار می رود ، مثل تومور ، زگیل ، کیست ، یا ناحیه رنگی ، ضایعات پوستی را بر مبنای ارزیابی بالینی و یا میکروسکپی میتوان در یکی از رده های زیر جا داد :

* خوش خیم : ضایعه ای که سلولهای غیرطبیعی نداشته باشد ، مثل کیست ، خال یا غده چربی

* پیش بدخیم : ضایعه ای که هنوز خوش خیم تلقی می شود اما سلولهای اتیپیک ( نه کاملا طبیعی ) دارد . این نوع ضایعه اگر به حال خود رها شود به احتمال بسیار زیادی زمانی بدخیم خواهد شد . نمونه های ان شاخینگی تابشی ( ضایعه ای سرخ و شاخی که بر اثر قرار گرفتن در معرض افتاب ایجاد میشود . خال دیسپلاستیک ( خال پیش بدخیم ) است .

* بدخیم : ضایعه ای که سلولهای سرطانی دارد . سلولهای سرطانی سلولهای نابهنجاری هستند که جای سلولهای بهنجار را می گیرند به نواحی موضعی حمله و انها را نابود می کنند و گاه به سایر اندامهای بدن نیز حمله می کنند .

منبع : جراحی شکم

* بریدن با ترمیم پیچیده : استفاده از زبانه . یا پیوند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات