امروزه لاغری صورت و استخوانی و کشیده نشان دادن صورت، به یک دغدغه برای عموم مردم، علی الخصوص برای آقایان تبدیل شده است. شاید برای همه افراد این سوال پیش بیاید که چرا هنگامی که از عینک آفتابی استفاده می کنند، جذاب تر و زیباتر به نظر می رسند. پاسخ در این است که وقتی که شما از عینک آفتابی استفاده می کنید، صورتتان استخوانی تر و کشیده تر به نظر می آید و لذا سبب جذابیت بیشتر شما می شود. بیشتر مردم برای خلاصی از چربی های اضافی صورت که معمولا در اطراف صورت و زیر چانه تمرکز پیدا می کنند و باعث ایجاد چین و چروک هایی در پوست می شوند، به عمل های جراحی و بوتاکس روی می آورند. اما در واقع این کار لازم نیست.

شما می توانید با رعایت یک رژیم لاغری خاص و همچنین انجام ورزشها و ماساژ هایی روی صورت خود به راحتی چربی های اضافی جمع شده در این نواحی را از بین برده و به همان چیزی که انتظارش را داشتید، یعنی لاغری صورت برسید. لاغری این اندام در واقع به دنبال لاغری کل اعضای بدن نمود پیدا می کند. اگر شما فقط بخواهید صورتتان را لاغر کنید در حالیکه اضافه وزن دارید، ترکیب و تیپ شما ناخوشایند خواهد بود. لذا بایستی لاغری تمام اعضای بدن و در کنار آن لاغری صورت را در برنامه خود قرار دهید.

راهکار های غلط برای لاغری صورت

تجمع چربی ها، که در اصطلاح علمی به آن سلولیت گفته می شود، معمولا و در بیشتر مواقع در اندام های پایینی مثل پاها بوقوع می پیوندد. اما در بعضی موارد سلولیت ممکن است در صورت نیز ایجاد شود. تجمع چربی در صورت معمولا در نواحی زیرچانه، گردن و اطراف صورت و گونه ها ایجاد می شود که باعث ایجاد چین و چروک هایی در صورت شده و باعث ایجاد حس ناخوشایند در فرد می شود. تجمع چربی ها در زیر چانه که به غبغب هم شهرت دارد معمولا در افراد چاق وجود داشته و باعث بدفرمی صورت و کاهش اعتماد به نفس او می شود. برای درمان چاقی صورت و دستیابی به صورتی کشیده و لاغر و استخوانی، بایستی تمام اندام های بدن به تدریج با ورزش و رژیم غذایی لاغر شده و به این ترتیب چربی های صورت هم آب شوند.

هرچند که چربی های صورت با ورزش خیلی دیر آب می شوند و ورزش روی چربی های صورت بسیار کند عمل می کند. افرادی که قصد دارند خیلی سریعتر به لاغری صورت برسند معمولا به سراغ کرم هایی می روند که تحت عنوان کرم لاغری صورت در بازار به مقدار فراوان وجود دارند. این کرم ها برعکس آن چه از آن ها انتظار می رود، یا تاثیری در لاغری صورت ندارند، و یا اگر داشته باشند تاثیر آن ها موقتی بوده و بلافاصله بعد از قطع مصرف این کرم ها، چاقی صورت باز می گردد.

همچنین عده ای دست به عمل های جراحی مانند بوتاکس یا لیپوساکشن می زنند تا چین و چروک های روی پوست صورت و همچنین زیرگردن را از بین ببرند و به صورتی زیبا و کشیده برسند. اما این روش روشی تهاجمی بوده و هرچند که ممکن است این عمل ها کارآمد باشند و لاغری صورت را بدنبال داشته باشند، اما همانند سایر عمل های جراحی انجام شده روی بدن دارای عوارض هستند.

بیشتر بخوانید: چاق شدن یک اندام خاص از بدن، که به لاغری موضعی بدن معروف است، باعث بهم ریختن تیپ و اندام فرد شده و او را به تکاپو برای حل این مشکل، و رسیدن دوباره به اندام ایده آل خود وادار می نماید.

درمان چاقی صورت با تغذیه مناسب

اولین راه در درمان چاقی صورت و رسیدن به یک صورت زیبا و کشیده و در نهایت لاغری صورت، درمان با تغذیه مناسب است. امروزه به دلیل تغییر رژیم های غذایی و افزایش بیش از حد غذاهای فست فودی بین مردم و همچنین کاهش تحرک بدلیل زندگی ماشینی و پشت میز نشینی، و بعلاوه قرار ندادن ورزش در بین برنامه های روزانه، چاقی در بین بیشتر افراد جامعه رواج پیدا کرده است. با تغذیه مناسب و مصرف غذاهایی با کالری و چربی پایین در طول روز، می توان چربی ورودی به بدن را کنترل نمود و از آن طرف با ورزش چربی های اضافی بدن را ازبین برد.

در اینجا لازم است به ذکر این نکته بپردازیم که براساس مطالعات انجام شده در مورد میزان چربی هایی که بایستی در بدن فرد به صورت ذخیره باشد، بایستی در مردان در حدود ۱۸درصد و کم تر ازآن و در زنان در حدود ۲۳درصد و کمتر ازآن باشد. لذا افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که میزان چربی های آن ها نباید بیشتر از این میزان باشد که اگر باشد، چاقی به تناسب افزایش درصد چربی های بدن هرچه بیشتر و بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. لذا بایستی از مصرف غذاهایی که چربی زیادی دارند، مانند گوشت های پرچربی، سس مایونز، نیمرو، کره و… به مقدار زیاد امتناع کرده و آن هارا در حد معمول استفاده کرد.

رسیدن به لاغری صورت با آب درمانی

لاغری صورت با آب درمانی یکی دیگر از راه هایی است که در این کار مفید واقع می شود. شستن صورت با آب سرد، چندین بار در طول روز، می تواند سبب لاغری صورت شود. البته علاوه بر لاغری صورت، این کار باعث شفافیت پوست و شادابی آن نیز خواهد شد. همچنین می توان برای اینکه صورت سرد نگه داشته شود و عضلات صورت به صورت منقبض باقی مانده و لاغر تر نشان دهند، از حوله مرطوب نیز استفاده کرد. برای این کار حوله را مرطوب کرده و روی صورت قرار دهید و بگذارید سردی و رطوبت حوله به داخل پوست صورتتان نفوذ کند. این کار به مرور باعث لاغری صورت و کشیده تر شدن صورت می شود.

راهکار های مناسب دیگر برای لاغری صورت

در مورد لاغری صورت و کاهش چربی های این ناحیه، امروزه راهکارهای زیادی وجود دارد که از حوصله این مطلب خارج است. راهکارهایی از قبیل روغن کاری صورت، استفاده از ضماد گل ها و همچنین سرکه در لاغری صورت، بهره بردن از طب سنتی، استفاده از گیاهان جمع کننده و منقبض کننده عضلات صورت مثل پوست انار، پوست درخت بلوط و … و همچنین ماساژ عضلات صورت و ماساژ درمانی برای لاغری صورت ، از جمله راهکارهایی هستند که می توانند به شما در لاغری این اندام کمک کرده و صورتی کشیده و استخوانی را برای شما بوجود آورند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات