اکسپرت فارکس چیست

اکسپرت فارکس ، برنامه هایی هستند که در پلتفرمهای معاملاتی به صورت خودکار دقیقا طبق دستورات معامله گر عمل می کنند. تمام عملیات تحلیل و انجام معامله خودکار انجام میشوند یا فقط در قسمتی از راه به معامله گر کمک می کنند. به همین دلیل است که به آنها مشاور حرفه ای گفته میشود. یک برنامه به سرور بروکر فارکس متصل است ، معامله گر تمام تنظیمات برنامه را طوری چیده که طبق متد معاملاتیش به جای او عمل کند.

مزیت اکسپرت سودده فارکس چیست؟

اگر از دید روانشناسی به آن نگاه کنیم ، اکسپرت سودده فارکس یک میانجی تریدر است. یک معامله گر مسئولیت خود را برای تصمیم گیری کاهش میدهد و فشار روحی کمتری را متحمل میشود. درنتیجه معامله گر نیازی به دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ندارد ، چون تمام محاسبات را ربات ترید انجام میدهد. به علاوه ، انجام معاملات خرید و فروش هم با خود اکسپرت سودده فارکس هست ، حتی اگر معامله گر غایب باشد یا خواب باشد!

نحوه بک تست گرفتن از یک اکسپرت

متاریدر فقط برای تحلیل و انجام ترید نیست ، یکی از کارهایش بک تست اکسپرت سودده فارکس بر اساس اطلاعات گذشته نمودارهاست. یعنی تریدرها نتنها میتوانند ربات خود را بنویسند ، بلکه می توانند چک کنند که چقدر در انجام ترید در دوره های زمانی مختلف موفق است. این کمک می کند تا شانس موفقیت آن را برای نوسانات قیمت در آینده یا مشکلات احتمالی را بسنجیم. برای اینکار متاتریدر یک پنجره جداگانه دارد ، که ابزارهای انجام تست اکسپرت را به سازنده آن میدهد.

بیشتر بخوانید: بررسی بروکر پاکت آپشن

ساخت یک اکسپرت سودده فارکس

اکسپرت فارکس برای متاتریدر ۴ با زبان برنامه نویسی MQL4 نوشته می شود. این زبان برنامه نویسی توسط شرکت متاکوئس که صاحب نرم افزار معروف متاتریدر هم هست ، ساخته شده است. زبان MQL4 به معامله گران کمک می کند که به راحتی سیستم یا استراتژی فارکس خودشان را به یک ربات ترید تبدیل کنند و بدین صورت به صورت شبانه روز آنلاین باشند و معامله کنند. کسایی که به این زبان برنامه نویسی آشنا هستند ، سختی برای انجام این کار ندارند. ولی برای کسانی که تازه قصد یادگیری دارند ، مسلما کار راحتی نیست.

البته به غیر از اکسپرت فارکس ، اندیکاتور مختص خودتون را هم می توانید با این زبان بنویسید. یا اندیکاتورهایی که قبلا نوشته شده است را شخصی سازی کنید و بهتر کنید.

به هرصورت اینکه هرکس بتونه اکسپرت فارکس خودش را بسازه ، واقعا شاهکاره های این قرنه. اینکه بتونید در هر زمان و ساعتی و هر قیمتی ، بتوانید به صورت اوتوماتیک معامله ای را باز کنید ، اینکه یک برنامه بتونه جای معامله گر را بگیره ، واقعا غبر قابل باوره. البته شاید برای معامله گرهای امروزی چیز خاصی بنظر نیاد ولی ما زمانی برای انجام یک معامله یا بستن آن از تلفن استفاده می کردیم

کلام آخر

تازه کارهای آموزش بورس و فارکس فکر می کنند ، که اکسپرت ها چیز پیچیده ای هستند. خب نه اینطور نیست ، هر کس بعد از چند ماه ترید می تواند ، اکسپرت فارکس خودش را داشته باشد. حتی اگر شما ، زیاد موافق اینکه پولتان را به یک ربات معامله گر بسپارید ، می توانید مثلا یه ربات بسازید که زمانی که شرایط بازار ، مطابق میل شما برای معامله بود ، به شما آلارم بدهد. اینطوری لازم نیست مدام پشت لپ تاب خودتان بنشینید.

می توانید هزاران ربات در اینترنت پیدا کنید ، اما پیدا کردن اکسپرت سودده فارکس واقعا کار کند ، کار سختیست. امتحان کردن ، دونه به دونه ی این ربات ها هم کار راحتی نیست. هم وقت با ارزشتان را میگیرد و هم پولتان را از دست می دهید. به خاطر همین اصلا توصیه نمی کنم که گرفتار تبلیغات مختلف اینترنتی شوید و به دنبال خرید اکسپرت روید. خیلی از اکسپرتها ممکن است نتایج جالبی با یک جفت ارز بدهند ولی روی جفت ارزهای دیگر ، افتضاح باشند. بنابراین بهتر است اول استراتژی موفق خود را بسازید و از روی آن یک اکسپرت فارکس بنویسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات