انواع نرم افزار های حسابداری شرکت طرح اندیشان پویا را بشناسید

عملیات حسابداری به منظور کنترل موجودی یا پرداخت دستمزد کارگران دارای قدمت چند سال در جهان است. نخستین کتاب در مورد حسابداری حدود ۵۰۰ سال پیش توسط لوکا پاچیولی پدر علم حسابداری نوشته شده است. اهمیت حسابداری به گونه ای بوده که با پیشرفت تکنولوژی همواره سعی بر ایجاد ساختارهایی جهت بررسی دقیق صورت های مالی انجام شده است. امروزه اکثر موسسات، شرکت ها، سازمان ها و کارخانجات تولیدی به منظور ثبت و نگهداری رویدادهای مالی روی به استفاده از نرم افزارهای نوین آورده ‌اند. نگهداری رویدادهای مالی بر حسب خصوصیات صنعت مورد نظر متعدد و مختلف هستند. از سوی دیگر به جهت کسب اطلاعات سودمند در مورد صورت حساب های مالی و تهیه گزارش، استفاده از این ابزارها کاربردی خواهد بود.

بر حسب نیاز شرکت ها و موسسات، نرم افزارها سعی کرده‌ اند با رفع ایرادات خود با گذشت زمان تکامل یافته و اطلاعات دقیقی به مدیران امور مالی ارائه دهند. هم اکنون نرم افزارهای بسیاری جهت انجام گزارش‌های مالی و ثبت و نگهداری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما نیز بر حسب فعالیت و توان مالی شرکت می توانید نرم افزار حسابداری مورد نیاز را نصب و راه اندازی کنید. جهت خرید نرم ‌افزار حسابداری مناسب می توانید از نرم افزار ارائه شده توسط ما بهره مند شوید.

 

 انواع نرم افزارهای حسابداری

انواع نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری دارای کاربردها و شاخه های فراوانی جهت انجام فرآیند مدیریت، فروش و انبارداری است. با این وجود هر کدام از نرم افزارهای طراحی شده می تواند کارایی و کاربرد منحصر به فردی برای شما داشته باشند. به منظور پیاده سازی موفقی یک نظام مالی و همچنین مدیریت منابع موجود شما نیاز به استفاده از نرم افزار متناسب با فعالیت خود خواهید داشت. برخی از نرم افزارهای طراحی شده عبارتند از:

نرم افزار صورت های مالی، نرم افزار مدیریت انبارداری، نرم افزار مدیریت فروش، نرم افزار دارایی ‌های ثابت، نرم افزار خزانه داری، نرم ‌افزار بهای تمام شده، نرم افزار مدیریت تولید و نرم افزار خرید و تدارکات.

استفاده از نرم افزارهای فوق معمولاً در شرکت های بازرگانی، خدماتی، تولیدی و پیمانکاری کاربرد فراوان دارد. به منظور رفع نیازهای مدیران و مسئولین شرکت ها و سازمان ها، استفاده از نرم‌ افزارها می‌تواند نیازهای آن ها را پاسخگو باشد.

بهترین نرم افزار حسابداری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

وقتی در مورد بهترین نرم افزار حسابداری صحبت می‌کنیم، باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نرم‌افزارهای حسابداری بسیار متنوع هستند که انتخاب آن‌ها به اندازه و نوع کسب و کار بستگی دارد. اگرچه بسیاری از صاحبان کسب و کار، ساده بودن و صرفه‌جویی در زمان را به عنوان دو شاخص مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بیان می‌کنند، اما باید دید که نوع و اندازه کار مورد نظر چگونه است و انتظار شما از یک نرم افزار حسابداری خوب چیست. با این حال، در ادامه مهمترین ویژگی‌ها که در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری موجود برای کسب و کار مد نظر ما مهم هستند را اشاره می کنیم:

 

ویژگی‎های گرافیکی مناسب: حسابداری را می‌توان فعالیتی متمرکز بر آمار و ارقام دانست که تحلیل آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از ویژگی‌های گرافیکی مناسب مثل نمودارها و گزارش‌های جذاب بصری، به تحلیل درست و دقیق‌تر حسابداران کمک می‌کند. گزارش‌هایی که از قالب گرافیکی مناسبی برخوردار هستند، به حسابداران، مدیران مالی و مدیران عالی یک سازمان کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت کسب ‌و کار خود داشته باشند.

سازگاری با کسب ‌و کار: هر کسب ‌و‌ کاری از شرایط و ویژگی‌های مالی مخصوص به خود برخوردار است و با توجه به زمینه فعالیت خود به یک راه ‌حل مخصوص نیاز دارد؛ یک نرم‌ افزار حسابداری خوب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد تا بتواند نیازهای یک کسب و کار را با توجه به موقعیت همان کسب و کار برطرف کند. به عنوان مثال انتظارات از نرم افزار حسابداری فروشگاهی متمایز از حسابداری تولیدی است.

خدمات پس از فروش: خدمات پس از فروش از مهمترین مشخصات بهترین نرم افزار حسابداری است زیرا باعث می‌شود کاربران این محصول را با اطمینان خاطر خریداری کنند. خدمات پس از فروش قطعا فراتر از نصب نرم‌ افزار برای مشتری است و کارشناس پشتیبانی یک نرم‌ افزار، باید بتواند پاسخ‌گوی سوالات مشتری باشند  و مسائل کاربران را به درستی رفع کنند. پشتیبانی و خدمات پس از فروش شامل خدماتی همچون پاسخ‌گویی تلفنی، تلفن پاسخگوی گویا، پاسخ‌گویی آنلاین، ابزار مناسب آموزشی، مراجعه‌ی حضوری و… است که توسط شرکت تولیدکننده نرم‌ افزار ارائه می‌شود.

کاربرپسند بودن: شاید بتوان گفت که بهترین نرم افزار حسابداری، کاربر پسندترین آنها هم هست. ارائه نرم‌ افزار حسابداری کاربرپسند و ساده از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت تولیدکننده‌های بزرگ نرم افزارهای حسابداری در سطح دنیا است. نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی نیز باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد. یک نرم افزار خوب حسابداری باید به گونه‌ای باشد که حسابدار بتواند به‌راحتی بر آن مسلط شود و کار خود را به سرعت شروع کند. سادگی در کنار کاربردی بودن نرم‌ افزار، از ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری خوب است که موجب  بهره‌وری بیشتر حسابداران و مدیران  وکاهش تنش‌های کاری آن‌ها می‌شود.

مقرون به صرفه: کاربران نرم افزار حسابداری باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت محصول خریداری شده، تنها بابت تهیه نرم‌ افزار نیست و تمامی مشخصات بیان شده در هزینه‌های آینده کسب و کار تاثیر می‌گذارد. نرم‌ افزاری که قابلیت گزارش‌دهی و گسترش مطابق با رشد کسب و کار، قدرت تحلیل و کیفیت پشتیبانی فنی‌ ندارد و یادگیری آن دشوار است، قطعا به کسب‌ و‌ کار یک مجموعه آسیب می‌زند. بنابراین درست است که نرم افزار حسابداری خوب و ارزان می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد اما مهمتر از آن کیفیت و کاربرد محصول است که در بلند مدت به صرفه‌تر خواهد بود.

نرم افزار مدیریت انبارداری

مهمترین بخش دارایی در هر شرکت و سازمان بسته به نوع فعالیت کسب و کار در انبار قرار می ‌گیرد. به همین علت مهمترین و استراتژیک‌ ترین بخش از شرکت ها و سازمان ها انبار آن نام برده می ‌شود. جهت مدیریت انبار شما نیاز به یک نرم افزار مناسب خواهید داشت. نرم افزار مدیریت انبارداری به شما کمک می کند که بسته به کوچک یا بزرگ بودن فروشگاه یا کارخانه خود بتوانید به خوبی کالاهای موجود را مدیریت کنید.

علاوه بر این به منظور مدیریت و کنترل دارایی‌ های تعدادی و ریالی و موجودی انبار استفاده از نرم افزار مدیریت انبارداری امری ضروری خواهد بود. نرم افزار ارائه شده توسط ما با در نظر گرفتن قابلیت های مورد نیاز همچون اختصاص بارکد، اختصاص کد اختصاری، مشخص کردن لیست قیمت کالاها، تعیین جانمایی کالاها و ذخیره تصویر برای هر کالا به خوبی نیازهای شما را در این حوزه پاسخگو خواهد بود.

با توجه به اهمیت حسابداری و انبارگردانی بخش انبار از مهم ‌ترین بخش ‌های شرکت‌ ها و سازمان‌ ها محسوب می ‌شود. به همین منظور در بازه های زمانی و با هدف کنترل دارایی ها شما باید از یک نرم افزار دریافت و پرداخت با دقت و سرعت بالا استفاده کنید.

 

 کاربردهای نرم افزار مدیریت انبارداری

کاربردهای نرم افزار مدیریت انبارداری

بهره مندی مدیران از نرم افزار حقوق و دستمزد به آن ها خدمات و کاربردهای فراوانی ارائه خواهد داد. شما با استفاده از سیستم انبارداری می توانید به راحتی فرایند خرید و فروش کاغذی را حذف کرده و از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید. از کاربردهای دیگر نرم افزار مدیریت انبارداری می‌ توان به بالا بودن سرعت پیدا کردن اطلاعات کالا و دسترسی به آن اشاره کرد. مدیریت وضعیت انبار و کالاها جهت جلوگیری از گم شدن حواله و رسید در سازمان ها اهمیت بالایی دارد. به همین منظور و با سفارشی کردن کلیه گزارشات می ‌توان از نرم‌افزار مناسب بهره برد.

از ویژگی های نرم افزار ارائه شده توسط ما می توان به استفاده از بارکد خوان، نگهداری از تصویر کالا، امکان ارسال پیامک ورود کالا به انبار و خروج کالا از انبار، کنترل موجودی منفی کالا، محاسبات مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ردیابی عامل تفکیک کننده اشاره کرد.

نرم افزار مدیریت تولید

فرآیند تولید یک فرآیند از پیش تعیین شده برای دستیابی به بازدهی بالا با استفاده از منابع انسانی موجود و برنامه ‌ریزی مناسب خواهد بود. در واقع شما می توانید با مدیریت تولید بتوانید با عملکردی هوشمندانه روند تولید خود را به بهترین نحو اجرا کرده و آن را مدیریت نمایید. فرآیند تولید حجم بالایی از اطلاعات را بررسی کرده و برای پیشبرد امور به آن ها دسترسی خواهید داشت. به همین منظور استفاده از نرم افزار مدیریت تولید می ‌تواند کار را برای شما در این زمینه آسان کند.

 

 کاربردهای نرم افزار مدیریت تولید

کاربردهای نرم افزار مدیریت تولید

استفاده از نرم افزار مدیریت تولید گامی بلند در جهت برنامه ریزی و مدیریت تولید برای مدیران خواهد بود. استفاده از نرم افزار کاربردی می تواند با جمع آوری اطلاعات به صورت مناسب و بررسی عملکرد عناصر مختلف شرکت و سازمان ها شما را راهنمایی کند. علاوه بر این استفاده از این نرم افزارها می تواند کاهش هزینه را برای شما به همراه داشته باشد.

بهره مندی مدیران از نرم افزار مدیریت تولید می تواند کاربردهایی همچون تحویل به موقع سفارشات، بررسی دقیق سفارشات، بررسی فرآیند تولید و نیروی انسانی، حداقل رساندن زمان تولید کالا و کاهش هزینه‌ های تولید، کاهش هزینه نگهداری و جلب رضایت مشتریان برای شما در پی داشته باشد.

به منظور پیش بینی دقیق برای مدیریت و برنامه‌ ریزی تولید استفاده از این نرم ‌افزار برای شما امری ضروری خواهد بود. علاوه بر این شما با استفاده از نرم افزار مدیریت تولید می توانید ظرفیت های تولید را مشخص کرده و از تولید مازاد جلوگیری نمایید. بهره مندی از نرم افزار مدیریت تولید به مدیران امکان سفارشی سازی در مواقع خاص و دسترسی آسان به اطلاعات را مهیا خواهد کرد. به همین منظور و در راستای ارائه خدمات به شما ما با طراحی و ساخت نرم افزار حسابداری به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

برگرفته از وب سایت شرکت طرح اندیشان پویا با ۱۸ سال سابقه درخشان در صنعت نرم افزارهای مالی ایران به آدرس اینترنتی پویا سافت https://puyasoft.com/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر


بازی انفجار سایت بت اسپات